Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompaktní město - aneb co nového se může ještě dít v Brně mezi nádražími
Stuchlík, Aleš ; Konvička, Miloslav (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou brněnského hlavního nádraží a rozsáhlého území za tímto nádražím, včetně širších souvislostí v rámci železničního uzlu Brno a spádového regionu. Nádraží je v návrhu situováno v uživatelsky a provozně výhodné poloze v centru města. Zanádraží tak zůstává z pohledu centra za nádražím, nezůstává ale vnitřní periferií města. Blízkost centra města, vlakového i autobusového nádraží a tok řeky Svratky dávají jedinečné předpoklady pro vznik atraktivní čtvrti. Autor odmítá funkcionalistické uspořádání města a vertikální segregaci komunikací. Nová městská část je komponována za využití tradičního urbanistického repertoáru: ulic, náměstí a nábřeží vymezených uzavřenou blokovou zástavbou. Důraz je kladen na funkční systém veřejné dopravy, příznivé podmínky pro pěší pohyb a udržitelnost individuální automobilové dopravy, které je poskytnut prostor pro zajištění obsluhy oblasti, ale ne pro živelný růst ohrožující městské prostředí.
Napojení nového nádraží v Brně na systém veřejné dopravy
Bartoň, Daniel ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá problematikou dostupnosti nového Hlavného nádražia v Brne, jeho odsunom, modernizáciou alebo rekonštrukciou a jeho napojením na systém verejnej dopravy. Zameriava sa najmä na mestskú hromadnú dopravu v Brne dotknutú presunom nádražia a na regionálnu osobnú železničnú dopravu v okolí Brna. Popisuje, hodnotí a posudzuje rôzne varianty presunu nového nádražia z pohľadu časovej úspory pre cestujúcich, ktorí cestujú cez Hlavné nádražie a ich zdroj alebo cieľ cesty je v Brne alebo v blízkom okolí Brna. Najvhodnejšie sa javí varianta B - presun nádražia pod Petrov.
Dopravní obsluha Ústředního autobusového nádraží v Brně
Bartoň, Daniel ; Všetečka, Martin (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou dopravnej obsluhy Ústredného autobusového nádražia Zvonařka v Brne a jeho napojením na prestupný uzol pred Hlavným nádražím v Brne. V prvej kapitole sa práca venuje sčítaniam cestujúcich a prieskumu pomocou dotazníku. Ďalšia časť popisuje súčasný stav a možnosti prístupu pešo, MHD alebo osobným automobilom k autobusovému nádražiu alebo od neho. Nasleduje návrh konvenčných a nekonvenčných riešení problematiky a ich porovnanie. Ako najvýhodnejšie sa ukázali riešenia konvenčné – zavedenie novej linky MHD, respektíve presun zastávok autobusov MHD v okolí autobusového nádražia.
Napojení nového nádraží v Brně na systém veřejné dopravy
Bartoň, Daniel ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá problematikou dostupnosti nového Hlavného nádražia v Brne, jeho odsunom, modernizáciou alebo rekonštrukciou a jeho napojením na systém verejnej dopravy. Zameriava sa najmä na mestskú hromadnú dopravu v Brne dotknutú presunom nádražia a na regionálnu osobnú železničnú dopravu v okolí Brna. Popisuje, hodnotí a posudzuje rôzne varianty presunu nového nádražia z pohľadu časovej úspory pre cestujúcich, ktorí cestujú cez Hlavné nádražie a ich zdroj alebo cieľ cesty je v Brne alebo v blízkom okolí Brna. Najvhodnejšie sa javí varianta B - presun nádražia pod Petrov.
Architektonický vývoj budovy Hlavního nádraží v Praze
Semrádová, Michaela ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
V bakalářské práci se budu zabývat architektonickým vývojem budovy Hlavního nádraží v Praze. Zaměřím se na hlavní vývojové fáze budovy, kdy počátek výstavby budoucího nádraží sahá do roku 1869 a probíhala v neorenesančním slohu. Dalším vývojovým zlomem je počátek 20. století, kdy začala být budována secesní budova podle návrhu Josefa Fanty. V 70. letech probíhala rozsáhlá přestavba podle architekta Josefa Dandy a na počátku 21. století byla započata rekonstrukce pod vedením Patrika Kotase.
Kompaktní město - aneb co nového se může ještě dít v Brně mezi nádražími
Stuchlík, Aleš ; Konvička, Miloslav (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou brněnského hlavního nádraží a rozsáhlého území za tímto nádražím, včetně širších souvislostí v rámci železničního uzlu Brno a spádového regionu. Nádraží je v návrhu situováno v uživatelsky a provozně výhodné poloze v centru města. Zanádraží tak zůstává z pohledu centra za nádražím, nezůstává ale vnitřní periferií města. Blízkost centra města, vlakového i autobusového nádraží a tok řeky Svratky dávají jedinečné předpoklady pro vznik atraktivní čtvrti. Autor odmítá funkcionalistické uspořádání města a vertikální segregaci komunikací. Nová městská část je komponována za využití tradičního urbanistického repertoáru: ulic, náměstí a nábřeží vymezených uzavřenou blokovou zástavbou. Důraz je kladen na funkční systém veřejné dopravy, příznivé podmínky pro pěší pohyb a udržitelnost individuální automobilové dopravy, které je poskytnut prostor pro zajištění obsluhy oblasti, ale ne pro živelný růst ohrožující městské prostředí.
Dopravní obsluha Ústředního autobusového nádraží v Brně
Bartoň, Daniel ; Všetečka, Martin (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou dopravnej obsluhy Ústredného autobusového nádražia Zvonařka v Brne a jeho napojením na prestupný uzol pred Hlavným nádražím v Brne. V prvej kapitole sa práca venuje sčítaniam cestujúcich a prieskumu pomocou dotazníku. Ďalšia časť popisuje súčasný stav a možnosti prístupu pešo, MHD alebo osobným automobilom k autobusovému nádražiu alebo od neho. Nasleduje návrh konvenčných a nekonvenčných riešení problematiky a ich porovnanie. Ako najvýhodnejšie sa ukázali riešenia konvenčné – zavedenie novej linky MHD, respektíve presun zastávok autobusov MHD v okolí autobusového nádražia.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.